Mi az én utam?

Mi az én utam?

Milyen színű unikornis vagyok? 1. rész

A kék unikornis

2016. szeptember 08. - Mi az én utam?

Egy korábbi bejegyzésben már érintettük, hogy saját magunk, személyiségjegyeink ismerete sokat segíthet abban, hogy megtaláljuk azt a munkát, ami igazán illeszkedik hozzánk. Most nézzük meg kicsit részletesebben, hogy mire is gondoltunk, mikor ezt javasoltuk.

Személyiségünk típusát önismereti tréningeken, tesztek segítségével is kutathatjuk, ennek egyik kedvelt módja az úgynevezett „Vérmérséklet teszt”, vagy „DISC teszt" általi vizsgálódás, amellyel személyiségünk alaptípusait határozhatjuk meg.

Nyugodjunk meg, ez a tipológia biztos alapokon nyugszik! Két és félezer évvel ezelőtt Hippokratész, görög orvos foglalkozott az emberi hangulatok, érzések és viselkedés meghatározásával, a személyiséget négy fő vérmérsékleti típusból vezette le, szangvinikus, kolerikus, melankolikus, flegmatikus vérmérsékleti alaptípusokat határozott meg. Ez az első olyan részletesen kidolgozott típustan, amelynek fogalmait napjainkban is használjuk.

Ezt az elméletet vette alapul William Moulton Marstons, aki az 1920-as években kidolgozta a DISC elméletet. A DISC modell négyféle viselkedési stílust különböztet meg az extraverzió és introverzió, illetve a feladat és kapcsolat fókusz tengelyek mentén, melyek a piros színnel jelölt Domináns (Dominance), a sárga Ismerkedő (Influence), a zöld Kitartó (Steadiness) és a kék Szabálykövető (Conscientious). 

(Köszönjük Hippokratész, köszönjük Marstons! :) )

4_cikk_tipizalas_2.png

 

Most eme nagyszerű elmék segítségével elgondolkodhatunk azon, hogy vajon milyen típusba is tartozunk, melyik szín jellemző ránk leginkább, személyiségünk milyen viselkedésjegyeket hordoz meghatározóan. És mivel tudnánk magunkat még segíteni ebben, ha nem az egyik legszínesebb lénnyel a világon! Szóval a példa kedvéért képzeljük el, hogy unikornisok vagyunk… :) 

1_kek_unikornis.jpg

…például kék unikornisok.

A kék unikornis 

Kissé befelé forduló, zárkózott unikornis vagyok, a külvilágból érkező ingerekre lassan reagálok. Szeretem megfigyelni a környezetem, az abból érkező információkat megszűrni. Folyton analizálok, és az összefüggéseket keresem, szeretek új, ismeretlen területeket felderíteni. Odafigyelek azokra a részletekre is, amelyek mások számára fel sem tűnnek. Elmélyült vagyok, és nem kedvelem a felszínes csevegéseket. Lista-kedvelő vagyok, és a rendszerezésben nagy örömömet lelem. Komoly és megbízható vagyok, és csak olyan ígéretet teszek más unikornisnak, amit be is tudok tartani.

Rám jellemző pozitívumok: tehetséges, kreatív, analitikus, maximalista, filozofikus, mások gondjaira érzékeny, idealista, önfeláldozó, lelkiismeretes vagyok.

Rám jellemző negatívumok: depresszióra hajlamos, pesszimista, a negatívumokra emlékező, sértődékeny, kritikus, bizonytalan, ellentmondással teli, esetenként hipochonder vagyok.

És ami a munkát illeti… Jó minőségű, lelkiismeretes munkát végzek, a kreatív megoldások unikornisa vagyok. Az elemző, kutató, tudományos munkák is nagyon mennek nekem, igazi gondolkodó vagyok. A szigorú normák követése nem okoz számomra gondot, például jó vezető mellett asszisztensként remekül teljesítek. Más unikornisok azonban úgy vélik, hogy szőrszálhasogató, idegesítő és kritikus munkatárs vagyok, aki mindenben csak hibát keres.

Hamarosan folytatjuk… :)

A bejegyzés trackback címe:

https://miazenutam.blog.hu/api/trackback/id/tr711686411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.24. 03:28:13

Az igazság az, hogy érdekes volt ez négy szarvas ló, de q-ra nem jöttem rá, hogy melyik típus vagyok, kb. mindegyikből van bennem, nagyjából egyformán...Ilyenkor mi a "helyes" válasz? :D

Mi az én utam? 2016.10.26. 12:26:28

@geegee: Mindenkiben van mindegyik típusból, a tesztek is azt állapítják meg, hogy milyen arányban. Így teljesen rendben van, hogy úgy érzed, mindegyik jellemző rád! Legtöbbször 2 domináns vérmérséklet jellemző egy egyénre, de van olyan is, akiben a négy típus jegyei nagyjából egyforma arányban találhatóak meg. Ráadásul ez folyamatosan változik, ahogy az ember fejlődik-változik. Az interneten is elérhetőek olyan tesztek, amik nagy vonalakban vázolják az aktuális állapotot, például ez: www.magyarvagyok.hu/kultura/lelekbuvar/szemelyisegtesztek/3490-Vermerseklet-teszt.html
süti beállítások módosítása