Mi az én utam?

Mi az én utam?

Milyen színű unikornis vagyok? 2. rész

A zöld unikornis

2016. szeptember 13. - Mi az én utam?

Egy korábbi bejegyzésben már írtunk arról, miszerint személyiségjegyeink ismerete sokat segíthet abban, hogy megtaláljuk azt a munkát, ami igazán illeszkedik hozzánk. Most nézzük meg kicsit részletesebben, mire is gondoltunk, mikor ezt javasoltuk!

Személyiségünk típusát önismereti tréningeken, tesztek segítségével is kutathatjuk, ennek egyik kedvelt módja az úgynevezett „Vérmérséklet teszt”, vagy „DISC teszt" általi vizsgálódás, amellyel személyiségünk alaptípusait határozhatjuk meg. A személyiség színeinek felderítése azt is megmutatja számunkra, hogy milyen típusokkal tudunk a legsikeresebben együttműködni.

És mivel tudnánk színeink felkutatását segíteni, ha nem az egyik legszínesebb lénnyel a világon! Szóval a példa kedvéért képzeljük el, hogy unikornisok vagyunk… :) 

milyen_szinu_unikornis_vagyok_zold.jpg

…például zöld unikornisok.

A zöld unikornis 

Flegmatikus, avagy "nyugodt" unikornisként eléggé higgadtnak és néha érzelemmentesnek tűnhetek. Mindez azért lehet, mert nagyon nehéz engem motiválni, vagy valamilyen cselekvésre rábírni, ugyanis időnként nagyon lassú és lusta tudok lenni. Igazából szeretek olyan dolgokat csinálni, amik nem vesznek igénybe túl sok energiát. De hogy valami pozitívumot is mondjak, igen kedves vagyok, lehet rám számítani, más unikornisok kiszámítható és hűséges barátja vagyok. Képes vagyok a dolgokat diplomatikusan kezelni, mivel a legkínosabb szituációkban is pozitív és nyugodt tudok maradni. Passzívan szociális lévén sokkal jobban szeretem megfigyelni társaimat, mint aktívan részt venni egy beszélgetésben. Emiatt gyakran csak szemlélője, mintsem résztvevője vagyok kis életem dolgainak. Ami nem tetszik nekem, azt ignorálom, és nagyon utálom, ha kényszerítenek. A változást nehezen viselem.

Rám jellemző pozitívumok: kompetens, összeszedett, nyugodt, szimpatikus, kedves, csendes, szellemes, konfliktuskerülő, nyomás alatt is jól dolgozó, jó hallgató, élvezetes beszélgetőtárs vagyok.

Rám jellemző negatívumok: önző, felelősség-kerülő, aggodalmaskodó, lelkesnek nem mondható, önelégült, dolgokat túl könnyen vevő, motiváció nélküli, lusta, változásoknak ellenálló vagyok.

És ami a munkát illeti… Személyiségem lényege a munkámban is jól megfigyelhető. Hozzáértő és kitartó munkatárs vagyok, aki jól viseli a terhelést. Sokoldalúságom, békés és barátságos magatartásom könnyen szerethetővé tesz. Együttműködő csapattagként jelenek meg a többi unikornis mellett, kerülöm az összetűzéseket és áthidalom a nézeteltéréseket. Eszesnek mondanak (nem csak az anyukám :) ), ha probléma merül fel, velem megtalálható a könnyű megoldás. Adminisztratív feladatok elvégzésében elég jó vagyok. Viselkedésemmel és tárgyilagos hozzáállásommal rámutatok a kék, sárga és piros unikornisok túlzásaira, gyöngeségeire, hogy ez által is békét és harmóniát teremtsek a környezetünkben. Szóval érdemes kikérni a tanácsomat…

Hamarosan folytatjuk… :)

 

Korábbi cikkünk a kék unikornisról itt olvasható.

A bejegyzés trackback címe:

https://miazenutam.blog.hu/api/trackback/id/tr7111702169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása