Mi az én utam?

Mi az én utam?

„És mennyi lenne a fizetési igénye?” – mégis mit kezdjünk ezzel a kérdéssel?

9+1 tipp állásinterjúhoz

2016. október 20. - Mi az én utam?

Aki keresett már valaha munkát, a fenti kérdéssel biztosan találkozott. De hogyan válaszoljunk rá? Vannak bevett taktikák? Legyünk szemtelenek, netán szerények?

Manapság teljesen bevett szokás a leendő munkáltató részéről a fizetési igényre való célzott rákérdezés. A tapasztalat azt mutatja, hogy ha nem kérik a jelentkezőktől, hogy már az önéletrajzukban jelöljék meg a bérigényüket, akkor arra az állásinterjún mindenképp rákérdeznek. Tapasztalatlanabb álláskeresők körében ez a téma talán a legnagyobb mumus, félnek attól, hogy túl nagy, vagy éppen túl kis számot mondanak. Egy pár ökölszabályt betartva azonban képbe kerülhetünk, és sokkal magabiztosabb, az igényeinkhez igazodó választ adhatunk.

business-894846_960_720_copy_nagy.jpg

 

1. Tájékozódj!
Nézz utána, hogy a megpályázott szakterületen és pozíción milyen fizetések mondhatók reálisnak. Kérdezz körbe ismerőseidnél, volt csoporttársaidnál, akiknek már van a szakterületen tapasztalatuk, sőt legjobb, ha olyantól érdeklődsz, aki az adott vállalatnál dolgozik. Használhatsz fizetési kalkulátort is.


2. Lődd be az igényeid, mérlegelj!
Számolj kicsit! Vedd figyelembe a havi kiadásaidat, a lakbért, az étkezést, a rezsit, és persze fontos, hogy egy kis szórakozásra/hobbira/ruhára is jusson! Ha gondolsz a jövőre, az sem árt, ha félre is tudsz tenni valamennyit.

3. Viszonyíts az előző munkahelyedhez!
Gondolj csak bele, hogy mennyit kerestél az előző helyeden: valószínűleg egy új cégnél semmiképpen nem szeretnél kevesebbért dolgozni, sőt ha lehet, lődd egy kicsit fölé. Vedd számításba, hogy ha magasabb pozícióra pályázol (a szakmádon belül), 20-25%-ot számolj rá az eddigi fizetésedre. És ne feledd: ha számodra teljesen új szakterületen próbálsz szerencsét, akkor pályakezdőnek minősülsz!

4. Gondolkodj sávokban!
A legjobb módszer az, ha nem egy konkrét összeget adsz meg, hanem egy intervallumot, ahol a két szám között mondjuk 10-20-30 ezer forint van, de maximum (!) 50 ezer forint. Így már sokkal jobb helyzetben vagy, és a munkáltató is látja a rugalmasságodat.

5. Ha hajlandó vagy engedni, utalj rá!
Ha úgy ítéled meg, hogy az intervallum alsó határától való esetleges negatív eltérés 10-20 ezer forinttal még mindig vállalható, és nem ver a földhöz, írd oda, hogy „ez egy tárgyalóképes érték”.

6. Legyél bátor, vállald fel az igényeid!
Ne félj attól, hogy megadd bérigényként azt az összeget, amire vágysz és szerinted reális! A munkáltatónak sem az a célja, hogy minél olcsóbban foglalkoztasson, hanem hogy hosszú távú, elégedett munkavállalók dolgozzanak a vállalatnál, ami bizony pénzbe kerül.

7. Ha azt kérik, hogy az önéletrajzban tüntesd fel a bérigényed, feltétlenül tedd meg!
Ezzel elejét veheted egy fölösleges interjúnak, ahol kiderül, hogy a bérrel kapcsolatos elképzeléseitek egyáltalán nem egyeznek, te pedig kivettél rá egy nap szabit, esetleg más városba is elutaztál ezért.

8. Nem kell mindenképp bruttó összeget feltüntetni.
A munkáltatók simán elfogadják, ha nettó összeget adsz meg, de ne felejtsd el leírni, hogy melyikre gondoltál!

9. És mi van, ha rákérdeznek?
Őrizd meg a hidegvéred, nincs para. Fontos, hogy ne látszódj rugalmatlannak és tájékozatlannak, szóval mellőzd az olyan válaszokat, mint: „Önök mennyire gondoltak?” „Őőő hát nem tudom” „XY forint az igényem, és ez alá nem tudok menni.” A legjobb tehát, ha megmondod azt az értéksávot, amire gondoltál.


+1. És ha nem tudom?
Nem a világvége. A következő formulát érdemes követni: „Korábban XY forintot kerestem, de mivel ez egy új munkakör, szívesen hallgatnám meg az önök ajánlatát.”

A bejegyzés trackback címe:

https://miazenutam.blog.hu/api/trackback/id/tr10011824233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomfree 2016.10.21. 08:33:14

Kerj minimalbert. Az tetszeni fog a munkaadonak. Latni fogja hogy kell a munka. :-)

weasel 2016.10.21. 10:31:21

Kérj 10%-al többet, mint amit kikalkuláltál. Néhány balfasz munkáltató azzal mutatja ki, hogy ő a jani, hogy az bérigényednél kevesebbet kínál.

Tisztességes Természettudomány 2016.10.21. 10:37:06

Tudod, hogy mennyiből élsz? Ha nem, akkor sürgősen számold ki.
Ehhez add hozzá, hogy mennyit akarsz havonta félretenni, és máris megvan a bűvös szám.

Haloperidol 2016.10.21. 10:54:38

Soha nem értettem az olyan embereket, akik nem készülnek fel előre egy ilyen kérdésre.
Alap, ha interjúzom, akkor mindenképpen az előző munkahelyemen keresett összeghez viszonyítok.

Pl nemrégen megkeresett egy cég, hogy érdekelne-e egy állás.
Jelentős ingázással járt volna a dolog, úgyhogy az intejún, amikor ez szóba került, akkor őszintén megmondtam, hogy ez nekem viszonylag kényelmetlen lenne a mostani szituációmhoz képest, amikor 15 percet gyalogolok a munkahelyig. De természetesen mondjuk 80-100e Ft-al több fizetés kompenzálna ezért a kényelmetlenségért.
Azt mondták, hogy ez egy reális fizetési igény. Nem kell megijedni ezektől a kérdésektől.

Nancsibacsi 2016.10.21. 11:00:59

1. Igen.
2. Hülyeség. Gombhoz a kabátot esete. Senkit se érdekel, hogy mennyit költesz - a munkád piaci értéke alapján tudsz fizetést kérni akkor is ha ez kevés a megélhetésedhez, meg akkor is ha többszörösét keresed mint amit költesz. Ha kevés ez a pénz, akkor másik állást is kell vállalnod, és kész.
3. Rossz kiindulópont, mert ha pl. válság idején elmentél valahová programozni, és nem emeltek semmit (max inflációkövetés volt), akkor most 2x annyit kell kérned MINIMUM, mint amit akkor kértél.
4. Butaság. Ha azt mondod hogy 400-450 ezer akkor ebből csak 400 ezret fogják meghallani - SOSE FOGNAK TÖBBET ADNI, MINT A SZÜKSÉGES MINIMUM.
5. Nem, ne utalj rá. Ha sok ez nekik, úgyis fognak alkudni, ha ki tudják fizetni, meg fizessék ki.
6. Ez nem bátorság kérdése, hanem alap. Ha megkérdezik miért akar itt dolgozni, egyetlen helyes válasz van: PÉNZÉRT.
7. Soha ne tüntesd fel, mert ha nincs feltüntetve, ez alapján nem tud kiszórni a HR-es. Ha nincs bérigény megadva, nem mer kiszórni, mert hátha dolgozol ingyen. Csak az interjún mondd meg.
8. Bruttót tüntess fel, mert nettóba ők beleszámolják pl. a gyerek utáni kedvezményt, stb-t is - ami nem az ő érdemük, gyakorlatilag semmi közük hozzá. Illetve nettónál adsz nekik lehetőséget "kreatív" kifizetésre, amit nem szabad pedzegetni se.
9. Biztosan rákérdeznek, és a válasz ennyi legyen: havi X Ft bruttó. Se elé, se mögé semmi körítés.
+1. De, ez a világvége. Ha nincs infód arról, hogy adott munkakörben mennyit lehet keresni, ne is add be a jelentkezésed.

terrormaci 2016.10.21. 11:33:58

ilyen bugyuta tanácsokat.. Nancsibacsi jól összefoglalta.

Melki 2016.10.21. 12:11:43

@Nancsibacsi:
"4. Butaság. Ha azt mondod hogy 400-450 ezer akkor ebből csak 400 ezret fogják meghallani - SOSE FOGNAK TÖBBET ADNI, MINT A SZÜKSÉGES MINIMUM."
Ezzel nem értek egyet.
Én a mostani helyemen is sávot adtam meg, a sáv tetejét meg is kaptam. Nyilván ez erősen függ a céges kultúrától, olyan helyre alapból nem szívesen mennék, ahol a managementnek nem célja jó fizetést adni.

"6. Ez nem bátorság kérdése, hanem alap. Ha megkérdezik miért akar itt dolgozni, egyetlen helyes válasz van: PÉNZÉRT."

Nem tudom, hogy milyen szakmában dolgozol, én nem szívesen dolgoznék együtt olyannal, aki deklaráltan csak a pénzért van ott. A pénz másodrendű érték, ami nem jelenti azt, hogy nem kell megfizetni az alkalmazottat, de fizetés alapján munkahelyet választani számomra elfogadhatatlan.

Szerintem tök jó példa a startupok vagy a játékipar: Egyikhez sem a hatalmas fizetésért megy az ember, mégis csomó fejlesztőnek meg sem fordul a fejében elmenni egy multihoz, hiába kereshetne sokkal többet.

solo 2016.10.21. 12:49:41

6-osban a munkáltató céljaival azért én ilyen formán csínján bánnék! Az itt említett a haladó gondolkodású kevesekhez tartozik. (meg akar fizetni,mert azt akarja,hogy jól érezd magad a cégnél.. heh... :))))))))) )
Egyet kéne már megértenie mindenkinek, ez egy szerződéses üzlet, én munkavállalóként azt vállalom, arra szerződök, hogy 8 órában csinálom azt amiért alkalmaz a cég (ha kicsit előrelátóbb vagyok, előrelépési célokkal, akkor többet is csinálhatok..) a cég meg vállalja ezért, hogy ezt bérrel honorálja. Pont. Nem üdülni meg jólérezni kell magát első körön,hanem betartani a vállalását.
Hogy egy bértárgyalás azzal kezdődjön, hogy még előtte otthon jól magamba nézek és felmérem mennyire kellhet az én tudásom, akaratom, munkám abban a formábn,ahogy én azt nyújtani tudom, na ez nem hangzik el vagy íródik le soha sehol!
Miért nem lehet odaállni úgy,hogy tisztában vagyok magammal és akkor nincs kényelmetlen kérdés!? (pl. autocad-ban kell tervezni,de én csak solidworks-ben tudok.. semmi baj, tanulékony vagyok,megtanulom,ha ez így megfelel, engem választanak,arra a tanulási időre kevesebb pénz is elég, aztán,ha megtanultam, elégedettek velem (amiért tenni is teszek) akkor fogom kérni a reális bért. De akkor benyújtom a számlát.Természetesen mondjuk egy tervező mérnöki pozíció esetén és végtelenül leegyszerűsítve a problémát.
Ebben az országban sokan még mindig fordítva ülnek a lovon.
Először leteszek valamit az asztalra és utána tartom a markom.Ennyi.
Ez sok mindent megmutat: kompromisszum képes vagyok, tanulni is tudok, érdekel,amit csinálok, stb..
Aztán gyorsan el lehet érni olyan szintre, hogy a munkáltató azért kicsit vakarja a feejét,ha feláll eg yilyen beállítottságú dolgozója, mikor esetlegesen nem kapja meg a bértárgyaláson megbeszélt bért.

FikkFakk 2016.10.21. 13:23:32

@Nancsibacsi: mindennel egyet ertek, mit irtal, kiveve ezzel:

"7. Soha ne tüntesd fel, mert ha nincs feltüntetve, ez alapján nem tud kiszórni a HR-es. Ha nincs bérigény megadva, nem mer kiszórni, mert hátha dolgozol ingyen. Csak az interjún mondd meg."

Dehogynem, kiszor, foleg, ha beloled jo kinalat van jelenleg. Es az miert jo, hogy foloslegesen odamentel, szerveztel, stb, es ott derul ki, hogy te 200at kersz, de ok csak 100at, max 120at adnanak?

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.10.21. 15:37:47

Gondolkodj sávokban? A legnagyobb butaság. Mondjuk azt mondja a jelölt, hogy 250-300 ezer. A 310 ezer már nem oké? Miért adjon meg felső határt a fizetési igényének?

A tárgyalóképességet nem úgy jelöljük, hogy "250 ezer, de ez tárgyalóképes", hanem úgy, hogy "Én kb. nettó 250 ezer forintra gondoltam, de ez függ attól is, Önök milyen egyéb juttatásokat tudnak ajánlani". És akkor van mire alkudni mindkét félnek.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.10.21. 15:40:20

@FikkFakk: Bizony, igazad van, kiszórja. Aki magasabb poziban volt előtte, azt azért, mert "biztos eddig is sokat keresett, nem tudjuk megfizetni", aki meg alacsonyabba, azt azért, "mert biztos most akar feljebb lépni, és sokat kér".

Amikor valakit gyanúsan sokszor nem hívnak állásinterjúra igen jó CV mellett sem, annál általában ez a megfejtés. Beírja a fizetési igényét, és akik megengedhetik maguknak azt az összeget, már hívják is. A tipikusan jól fizető munkáltatóktól érkező jelölteknek egyszerűen nincs más esélye, mint beírni a fizetési igényt, és akkor nincs mit képzelegni róla a CV-t olvasónak.

Kicknick 2016.10.21. 15:55:36

Csak ötlet szintjén, de vissza kell kérdezni hogy mennyi lenne a munka igény?
Mert mondjuk ha a cég azt mondja hogy 10%-al kevesebbet tud fizetni és azt mondom rá , hogy ok, de napi 7 órában leszek csak bent akkor ott kiderül hogy csak ennyit tudnak fizetni, avagy megy zsid...skodás és óccsóért akarnak széjjel hajtani..

Melki 2016.10.21. 16:11:11

@jobangel:
"Gondolkodj sávokban? A legnagyobb butaság. Mondjuk azt mondja a jelölt, hogy 250-300 ezer. A 310 ezer már nem oké? Miért adjon meg felső határt a fizetési igényének?"

Nekem az a tapasztalatom, hogy a sávozás teljesen jól működik, nem értem a problémád.
A 250-300 nyilván nem azt jelenti, hogy 300-nál többért nem vagyok hajlandó dolgozni, mint ahogy ha valaki azt mondja, hogy 250k-t kér, az sem azt jelenti, hogy többért nem hajlandó dolgozni...

A provokatív belemagyarázásokat kérlek mellőzd.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.10.21. 16:38:41

@Melki: Nem belemagyarázok, nem sávozok, csak épp van többezer álláskereső, akinek segítettem az elmúlt években állásinterjú technikákban. Ez alapján nekem meg az a tapasztalatom, hogy aki sávozik, azzal mindig alkudnak, és persze lefelé. Aki megmondja, mennyit akar, azzal meg nem. Vagy ráígérnek, vagy elfogadják az igényét. Egy álláskereső úgy tárgyaljon a fizetési igényéről, ahogy neki jó.

Melki 2016.10.21. 16:42:59

@jobangel:
Mint írtam, ez céges kultúra függő.
Egy értelmes cég nem fogja kihasználni a jó munkaerőt, mert nem éri meg neki pár éven belül elveszteni.
Nyilván én is találkoztam már olyan céggel, ahol nem mertem volna sávot mondani, de manapság már ilyen helyre nem jelentkezek.

Lehet, hogy számodra meglepő, de jobb helyeken egyáltalán nem ritka, hogy többet ajánlanak, mint amennyit a munkavállaló kér. Az sem ritka, hogy akár több százezer forinttal többet. Jobb helyeken fölösleges ilyen játszmákat játszani, őszintének kell lenni..

Btw, ha megpróbálnak alkudozni simán lehet nemet mondani. Nyilván ez csak olyan iparágban működik, ahol alapvetően jó pozícióban van a munkavállaló (pl IT). Feltételezésem szerint ilyen iparágakról beszélünk.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.10.21. 16:53:41

@Melki: Nem tudom, miért feltételezed ezt. Vannak még iparágak az IT-n túl is, és ott sem baj, ha a munkavállaló jól tud tárgyalni. Ehhez alapvető hibákat nem érdemes elkövetni, a hibákat erősíteni viszont kifejezetten nem jó dolog.

Snoopyzit29 2016.10.21. 20:45:24

Valóban nem könnyű ez a munkabér sáv dolog az állásinterjún. Én bankszektorban dolgozom (ami szerintem az elmúlt 8 évben nem a legjobban prosperáló iparág), de itt aztán lehetne vitázni céges kultúráról. Én azt éreztem az elmúlt 8 évben, hogy ahol lehetett lehúztak, évente 250-300 óra kifizetetlen túlóra. Eddig 4 különböző banknál voltam, mindenhol a sáv alját adták meg, de mindegyik interjúra úgy mentem, hogy nagyjából tudtam mi lehet az a sáv, amit érdemes mondani. Az elmúlt években szerintem nagyon próbálnak spórolni a bérköltségen is, sok a bankfiók bezárás is, így jelenleg szerintem túlkínálat van a munkavállalókból (most az IT-s bankosokat ne vegyük ide). Én jelenleg is állást keresek és voltam is nemrég interjún, ahol amikor megkérdezték mennyi lenne a bérigényem, mondtam egy sávot, majd ezek után azonnal megkérdezték, hogy "Jó, értik a bérsávot, de mi az a minimum amiért elvállalnám?" Erre mondtam, hogy a bérsáv alsó határa, arra meg csak pislogtak. Nem igazán értem, hogy valakiről aki már közel egy évtizede a szektorban dolgozik mit gondolnak, hogy az általa megadott bérsáv alá fog menni???? Ezért tartom jobb dolognak, ha a munkáltató már előre kéri a bérigényt. Azért egy önéletrajzból már le lehet szűrni ezt azt. Tényleg csak akkor hívjanak be interjúra, ha van bármi esélyem és ne ezen túráztassuk már egymást, hogy most akkor még a bérsáv alá menjek.
@Nancsibacsi egyébként szerintem is jól összeszedte a dolgokat, jobban mint a cikk írója.

is 2016.10.22. 06:25:05

4-5. akkora hulyeseg, mint egy haz. Ha savozol, akkor SOHA nem fogsz tobbet kapni, mint a sav ALJA. Konkretan miert is adna a munkaltato a sav tetejen fizetest, ha neked jo az alja is, vagy meg azalatt? O a Robert bacsi, vagy valami jotekonysagi intezmeny? A munkaltatonak egyetlen szam kell, amiert hajlando vagy dolgozni, es azt kell bemondani.

Melki 2016.10.22. 08:13:04

@is:
"4-5. akkora hulyeseg, mint egy haz. Ha savozol, akkor SOHA nem fogsz tobbet kapni, mint a sav ALJA. "
Érdekes, mert én több ellenpéldát is tudnék hozni (pl a sajátomat). Nem teljesen értem miért dobálózol ilyen szavakkal, mint SOHA, csak mert te még nem láttál ilyet. o_O

Szoftverfejlesztő vagyok, ha egy cég a minimumot adja, garantált, hogy magas lesz a fluktuáció. Ez az utolsó dolog, amit az értelmes cégek szeretnének, nem lehet úgy jól teljesíteni, ha folyamatosan az új embereket kell betanítani.

Snoopyzit29 2016.10.22. 11:59:31

@Melki
Abban igazad van, hogy ha sávot ad meg az ember, akkor csak az alját kapja, ebben egyet értek, de abban is megállapodhatunk, hogy ma Magyarországon iszonyú nagy hiány van IT-s emberekből a munkaerőpiacon és ők esetleg "diktálhatnak" az ő kegyeikért versenyeznek a munkáltatók.
Neked viszont azt kell elfogadni, hogy ma Magyarországon nincs olyan "értelmes cégek" (illetve minimális). A legtöbb cég leszarja a fluktuációt, főleg olyan helyeken ahol úgy gondolják, hogy könnyen betanítható az új ember, pedig ez szerintem a takarítónőn kívül kb. sehol nincs így ahol értelmes, szellemi munkát végeznek. Ilyenkor marad az, hogy azok a kollegák, akik valamiért még lojálisak a céghez azok maradnak és hülyére dolgozzák magukat az újak helyett is. Szóval a cégek sok helyen nem tudják vagy nem is akarják tisztességesen megfizetni a munkaerőt, főleg ha túlkínálat van.
Szóval szerintem a magyar valóság az, hogy a cégeknek eszük ágában sincs megfizetni a munkaerőt. Ezért is vándorolnak el százezrével az emberek ebből az országból.

BZd · http://www.flickr.com/photos/bzd/ 2016.10.22. 13:08:58

Első komolyabb munkahelyemen rögtön a szárnyai alá vett egy idősebb kolléga. Azt kérdezte:
-És, alkudoztak a fizetéssel?
-Nem.
-Akkor nem kértél eleget.

Hát, ezt alaposan megjegyeztem a későbbiekre nézve, be is jött, nagyon igaza volt.

Zsuzsi25 2016.10.22. 13:41:59

@BZd: ugyanez!!! :-) Persze kesobb mar okosabb voltam. Brutto 300 alatt meg pofanrohogom az interjuztatot

Amanitin3 2016.10.22. 13:59:01

Aki munkavállaló, az legyen tisztában azzal, hogy amikor a fizetés igényét kimondja, azzal leteríti az összes lapját az asztalra.
Emiatt a fizetés megtárgyalását kell utoljára hagyni, és csak azzal szabad a fizetésről tárgyalni, aki dönt ebben a kérdésben. Ha valahol már az életrajzzal együtt kérnek egy számot, az nagyon nem jó jel. Az azt jelenti, hogy az embert beskatulyázzák amikor gyakorlatilag semmit nem tudnak még róla.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.10.22. 14:14:26

@jobangel: Sőt, ha sávokban adod meg, akkor a tipikus válasz az, hogy egy bruttó számot mondj...

@Nancsibacsi: A jobb cégeknél, ahol igazán jó munkaerőt akarnak felvenni és számít a stabil csapat, gyakori, hogy nem a kért minimumot adják, hanem a fizetési igényre rádobnak 5-10%-ot, ha az belefér az előre tervezett keretbe. Így nem fog az új kolléga a próbaidő végén fizetésemelést kérni vagy pár hét múlva 10 ezerért többért máshova menni.

A nép fia 2016.10.22. 14:26:34

Ha már valaki említette, hogy ebben az országban sokan fordítva ülnek a lovon...

Igen, leginkább azok, akik állásokat hirdetnek. Miért nem tüntetik fel, hogy mennyi a várható fizetés? Minek raboljuk egymás idejét, ha ez az összeg köszönő viszonyban sincs azzal, amit én elképzelek? Feleslegesen adom be a pályázatot, ő feleslegesen keres meg, időpocsékolás az állásinterjú is, aztán meg ez a kínos egyezkedés...

Írja azt az álláshirdetésben: a fizetés 200.000 nettó... ami tapasztalattól függően több is lehet. Ennyi.

Ha pályakezdő a pályázó, akkor tudja, hogy honnan indul, ha pedig már 10 év releváns tapasztalata van, akkor tudja, hogy hajlandóak érte többet is fizetni.

Ne én érezzem már kínosan magam, hogy mondjak egy összeget. Mondok összeget, nem vagyok gyáva, és tudom, hogy mihez értek és mi a munkám értéke, csak arra próbálok rávilágítani, hogy a hirdetők is adhatnának egy kis útbaigazítást. Megspórolnának nagyon sok időt és energiát az irreleváns CV-k böngészésének elhagyásával...

Zo! 2016.10.22. 14:42:08

@A nép fia:

Tokeletesen egyet ertek.

Kulfoldon es foleg Angliaban, minden hirdetesben szerepel egy tol ig sor, igy siman tudod ha palyakezdo vagy akkor a minimumot kapod ha meg tapasztaltabb akkor a felso hatart. A ceg megjeloli, hogy nekik mennyit er ez a munka.
Ezen elv alapjan pl lehet tudni, hogy egy kisebb vezeto vagy egy nagyobb vezeto mennyit kap.

Ez a legtisztabb.

lutria 2016.10.22. 14:56:23

A másik meg a "fizetés megegyezés szerint"ami azt jelenti hogy a csoportos tájékoztatóra odarendelt tucatnyi átlag dolgozónak a PR-szöveg végén mondanak egy összeget hogy ennyi és kész-a megegyezés azt jelenti hogy eldöntheted kell-e vagy nem.
Azért a végén mert már többször tanúja voltam hogy amikor az elején mondják meg v. a közepén kérdeznek rá a lényegre a jelentkezők és megtudják az összeget akkor röhögve felállnak és lelépnek és ez kiakasztja a HR-est...

Pilotax 2016.10.22. 15:14:39

@A nép fia:
"Ha már valaki említette, hogy ebben az országban sokan fordítva ülnek a lovon...

Igen, leginkább azok, akik állásokat hirdetnek. Miért nem tüntetik fel, hogy mennyi a várható fizetés?ne"
Egyetértek ettől is agyf...t kapok. Leginkább azonban az tud felidegesíteni amikor se az álláshirdető nevét nem adja meg a hirdetésében, se a munkakörről nem ír semmit, vagy amit ír az akármi lehet, seggtörlőtől a vezérigazgatóig. Ugyanakkor elvárja, hogy a CV-ben felsoroljam az adataimat meg egy csomó személyes adatot valakinek akiről semmit sem tudok, meg írjak neki motivációs levelet a f..m se tudja miről.

CoolKoon 2016.10.22. 15:30:20

Uff, már nem azért, de aki egy kicsit is járt valaha állásinterjúkra, az tudja, hogy ez a cikk tele van baromságokkal. Pl.
"A munkáltatónak sem az a célja, hogy minél olcsóbban foglalkoztasson" Hát de, a legtöbbjüknek (úgy 90 és 99% között) igenis EZ a legfontosabb szompont, semmi más (szakmai tudás? Ugyan!).
Igazából ami azt illeti, gyakorlatilag az esetek 99,9%-ában két okból utasítja el az illetőt a cég: vgy nem tetszett az illető pofája (ez messze a leggyakoribb indok), vagy túl sok pénzt kér (amiből esetleg megpróbálnak alkudni, és adott esetben tesznek egy nevetséges ajánlatot).

CoolKoon 2016.10.22. 15:40:07

@jöttem láttam mentem: "A nemrég történt kuplunggyáras vasárnapi berendeléses Facebook üzenetes munkás kirúgásán meg se lepődtem." - Hát igen. Amikor azt megláttam, szívből kívántam annak a baromnak, aki felmondott, hogy dögöljön éhen a rohadt cégével együtt.
"mennek is, óriási a fluktuáció, csak hogy most már sorban se állnak.
Eddig legalább pályakezdőket fel tudtak venni, most már azt se nagyon." - Mondjuk meg is érdemlik, ha egyszer rohadt görény meg büdös, aljas patkány az összes menedzser. A gond csak az, hogy a multik lassan összeszedik a cókmókjukat és elhúznak szépen Romániába meg Bulgáriába....

Alick 2016.10.22. 16:18:26

@is: Mondjuk ebben az is benne van, hogy megadja a sáv alját, ugyanakkor 3 hónap után a (kiképzett, betanult) munkavállaló elmegy egy mésik céghez, ahol éppen megadják a sáv felső részét... és lehet újra keresni dolgozót. Ha ezt néhányszor eljátsszák, rájönnek hogy inkább mégse automatikusan a sáv alját adják meg.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2016.10.22. 16:36:14

Ez a közhelygyűjtemény komoly volt? Kb ugyanilyen cikkből minden nyelven elérhető már 20-30 az elmúlt 5 évből.

Punetti kapitány 2016.10.22. 16:49:48

Meg kell zavarni a munkáltatót. Ha nem fogadja el a magasabb bérigényt, és csak kevesebbet akar ajánlani, akkor azt kell mondani, hogy oké, de akkor nincs mobiltelefon, meg laptop.

qwertzu 2016.10.22. 17:29:16

@Melki: Hülyeség, az ember pénzért dolgozik, pont. Legalább is az emberek 99,99%-a. Persze ha valaki tényleg nagy fantáziát lát egy startupban, és kap részesedést a sikerből az lehet motiváló tényező.

De az ember minden munkahelyen pénzért van. Ha szeret játékokat csinálni, akkor ha extra fizetést kap egy másik játékgyártónál akkor oda fog menni.

Melki 2016.10.22. 17:47:11

@qwertzu:
Te lehet, hogy így működsz, viszont kérlek fogadd el, hogy a szoftverfejlesztők jelentős részét (tipikusan a kompetensebbek) elsősorban érdekes feladatokkal lehet megtartani. Semmit nem számít hogy mennyit keresel, ha nem szereted azt a helyet, ahol heti 40+ órát eltöltesz.
Nyilván számít a fizetés, de induljunk ki abból, hogy egy fejlesztő simán keres fél-1 millió forintot, pénzügyi gondja nincs, pár tízezer forintért nem túl bölcs dolog elmenni egy jó helyről.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.10.22. 18:12:12

@jöttem láttam mentem: engem valahogy itthon is megfizetnek, tanulj többet

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.10.22. 18:15:10

@Amanitin3: jobb az elején tisztázni a fizetési igényt, ne raboljuk potyára egymás idejét

Amúgy nálam egyszerű, minden új munkahelynél plusz egy százast kérek , oszt ennyi

takineni 2016.10.22. 18:40:20

Ha én lépek, akkor általában nem a pénz motivál, mert ahol jól érzem magam, ott érdemes szerintem maradni.
Hiába voltam Svájci téli party -n és a Balatonon full inclusive nyári hétvégén, amikor a követelmények egymás ellen fordították az embereket, mert csak úgy lehetett túlélni a pesti svájci lágerben.

Lényeg, ha már váltok, akkor azt szoktam mondani, hogy xxx alatt nem tudom sajnos fenntartani magam a felső határ meg majd beérik ott, hogy mennyit érek. Ha ki akarnak használni, úgy is lépek ... ennyi.

Bárki aki magasra teszi a lécet az IT ban lehet mutatni neki olyan feladatot, hogy már a második héten a húz a linkdin re új frissíteni profile t :).

Zseni vel még nem találkoztam, aki azt kérhet amit akar, de beképzelt bunkóval annál többet.

Boar... 2016.10.22. 19:15:20

" A munkáltatónak sem az a célja, hogy minél olcsóbban foglalkoztasson, hanem hogy hosszú távú, elégedett munkavállalók dolgozzanak a vállalatnál, ami bizony pénzbe kerül."
Hát persze. A Marson.

qwertzu 2016.10.22. 20:58:48

@Melki: Szerettem az előző melóhelyemen is dolgozni, a kettővel ezelőttit is szerettem, meg a mostanit is. De azért 150k+ az azért nem pár tízezres.

qwertzu 2016.10.22. 21:07:11

@Melki: "tipikusan a kompetensebbek"

Azt a finom célzást.

DocBulywood 2016.10.22. 21:47:57

@Snoopyzit29:
"de abban is megállapodhatunk, hogy ma Magyarországon iszonyú nagy hiány van IT-s emberekből a munkaerőpiacon és ők esetleg "diktálhatnak" az ő kegyeikért versenyeznek a munkáltatók. "

Pontosítsd kérlek, melyikekből?

Rendszergazdának csúfoltakból, akik patront cserélnek a nyomtatóban?
Java-s?
Php-s?
Cobol-os?
Assembler-es?
CISC-es?
MS SQL-es?
Exchange-s?
Win 2012 server-es?

Tehát pontosan milyen IT-s szakikból van hiány?

Melki 2016.10.22. 22:08:46

@qwertzu:
Természetesen a fizetés is egy szempont, én csak annyit mondtam, hogy szerintem nem a fizetés alapján érdemes munkahelyet választani. (persze olyan nincs, hogy minden ugyanaz, csak a fizetés más)

"Azt a finom célzást. "
Nem volt célzás. Dolgoztam már olyannal, akit semmi más nem érdekelt, csak a lehető legkevesebb munkával a lehető legtöbbet keresni. Nem szerettem, kerülném az ilyen munkatársakat.
Az a tapasztalatom, hogy a legkompetensebbeket szakmai kihívással lehet megfogni, fizetéssel nem különösebben. Természetesen ettől még elkérik az árukat, de unalmas munkát tipikusan nem vállalnak, akármennyit is fizetne.

Olyannal is dolgoztam együtt, aki amúgy lelkes volt, de család, 3 gyerek etc... szóval számára a fizetés elég fontos szempont volt, de ilyet ki nem ejtett volna a száján, hogy csak és kizárólag a fizetés számít. Szerintem nagyon gáz, ha valaki fejlesztőként ilyeneket mond.

Tehát teljesen érthető, hogy a fizetés fontos szempont, de akit a szakmai kihívások nem érdekelnek, akik nem akarnak fejlődni, azoknak szerintem nincs helyük az IT-s területeken.

@DocBulywood:
Programozóból biztosan, már ott tartunk, hogy a cégek azért adnak fizetést, hogy megtaníthassanak programozni aztán legalább 1-2 évig ott maradj... szerintem ez elég sokat elmond arról, hogy mekkora a hiány.

De pl C++ fejlesztőből ha nem elégedsz meg azokkal, akik java kódot írnak C++ szintaxissal, akkor simán eltart fél-1 évig 1 darab embert találni.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.10.23. 09:28:53

@A nép fia: Szegény országokban - igen, pl. nálunk is - nem jó dolog feltüntetni a fizetési ígérvényt. Mert jönnek a jelöltek, és lefelé fognak licitálni. Igen, lefelé. Láttam már olyat, hogy ment interjúra, és mikor megmondták, mi a keret, azt mondta, ő kevesebbért is, csak legyen már végre munkája. És nem egyedi eset ez. Miután a munkavállalóknak ez nem jó, így teljesen rendben van, hogy nem hirdetik meg a várható fizetést. Hogy ne raboljuk egymás idejét, és elkerüljük, hogy olyan állásról tárgyaljunk, ami nem pálya, arra az első beszélgetés, az állásinterjúra invitáló telefonos beszélgetés már megfelelő. Lehet tisztázni ki mire gondolt, és ha nem felel meg, akkor mindkét fél léphet tovább.

Snoopyzit29 2016.10.23. 10:55:33

@DocBulywood:

Szoftverfejlesztőből és mobilfejlesztőből biztosan. Ha informatikus a végzettséged és beszélsz jól angolul, akkor nem hiszem, hogy ne találnál állást. Egyébként meg a csapból is ez folyik. Elmegyek egy állásbörzére és 10-ből 5 hirdetés biztosan IT-s.
Vannak IT-s ismerőseim is, hát ők nem panaszkodnak sosem és nem nézik hónap végén hogy miből is kellene megélni.
Kivétel mindig van, de az hogy IT-s emberekre van igény az nem jelenti azt, hogy mindenki ott fog találni ahol éppen lakik és annyiért amennyiért el szeretne helyezkedni. Lehet, hogy költözni kell hozzá vagy még rágyúrni a nyelvtudásra, esetleg specifikusan fejleszteni a tudást (bár az IT-nál ez olyan alap, mint ahogy levegőt veszel), DE A LÉNYEG, hogy találsz állást rövid határidőn belül.
süti beállítások módosítása